O afacere pentru connaisseuri: Romanii uita de criza cu meniuri de lux
Segmentul gourmet de lux reprezinta una dintre putinele piete de lux cu cresteri de pana la 20 puncte procentuale in vreme de criza, un domeniu marcat de inaugurari, planuri de dezvoltare si cifre de afaceri de peste 100.000 de euro dupa primele luni de functionare.
Piata gourmet/organic se numara printre putinele domenii ale industriei de lux care inregistreaza cresteri in perioada de criza, conform studiilor realizate de CPP Management Consultants, companie de consultanta specializata in industria de lux.
CPP Management Consultants a evaluat acest segment al industriei de lux la 9 milioane de euro pe an, cu o crestere anuala de pana la 25 procente, fiind astfel, alaturi de segmentele de bauturi si spa, unul dintre domeniile premium cu rezultate pozitive.
In acest context, vanzarile magazinului de profil Comtesse du Barry au crescut cu 20 puncte procentuale in prima jumatate a anului, fata de aceesi perioada a anului 2008.
“Cresterea este calculata in lei, insa, avand in vedere faptul ca produsele sunt importate, cresterea in euro este de doar 4-5 procente”, declara Cristian Preotu (foto), proprietar Le Manoir, companie care detine franciza Comtesse du Barry in Romania.
Un alt semn pozitiv pentru dezvoltarea acestei piete de nisa si in Romania este inaugurarea unor magazine, in plina criza financiara. Un exemplu este deschiderea in noiembrie 2008 a francizei Oliviers&CO, precum si magazinul Gourmandise Traiteur, in luna ianuarie a acestui an.
Dupa doar cateva luni de la lansarea pe piata, valoarea medie a unui bon de cumparaturi ajunge la 150 lei, pentru ambele afaceri, iar valoarea totala a vanzarilor la Oliviers&CO a depasit suma de 100.000 euro, in timp ce Gourmandise Traiteur a inregistrat o medie lunara a cifrei de afaceri de 20.000 euro.
“Am facut aceasta investitie in contextul economic actual datorita studiilor care arata ca piata produselor alimentare si a bauturilor alcoolice este unul dintre sectoarele cel mai putin afectate de criza. De asemenea, experienta mea acumulata in dezvoltarea unui brand asemanator m-a convins ca acest tip de business este unul viabil, cu potential crescut si in dezvoltare continua in Romania”, declara Sebastian Soltan, managing partner Gourmandise Traiteur.
Ioana Claudia Opran, proprietara francizei Oliviers&Co in Romania a demarat aceasta afacere deoarece considera ca, indiferent de context, se simtea nevoia unor produse de calitate pe acest segment.
In ceea ce priveste masurile luate pentru diminuarea efectelor crizei, Ioana Claudia Opran sustine faptul ca nu mai sunt dispusi sa accepte un nivel ridicat al chiriilor pentru locatiile care vor fi deschise.
Lansarea in plina criza a magazinului Gourmandise Traiteur i-a obligat pe actionarii companiei sa aplice o strategie adaptata contextului economic. Sebastian Soltan (foto), managing partner al afacerii, declara ca planurile in acest sens au fost realizate inainte de inaugurarea magazinului si s-au rezumat la cateva masuri cu impact determinant in activitatea pe care o desfasoara.
“Masurile se refera la optimizari ale costurilor - angajarea treptata a personalului pentru a ajunge la un numar optim de angajati raportat la volumul vanzarilor; optimizarea cheltuielilor cu utilitatile, chirie, achizitii; optimizarea stocurilor - mix de marketing bine targetat, fara costuri majore si nejustificate si prelungirea programului de lucru”, declara Soltan.
Pentru a preveni efectele crizei la Comtesse du Barry, proprietarul magazinului a redus marja de profit si a deversificat gama de produse comercializate. In acelasi timp, preturile au ramas constante chiar daca furnizorii au aplicat majorari la preturile de achizitie.
“In contextul actual, in care majoritatea firmelor nu mai fac achizitii, am decis sa ne diversificam oferta, in special cea de vinuri, si sa dispunem de stocuri care sa ne permita vanzari rapide”, completeaza Cristian Preotu.
Chiar daca proprietara Oliviers&CO sustine ca cei care activeaza pe aceasta piata sunt privilegiati in contextul actual, ea identifica si anumite dificultati pentru afacerile din domeniu, dintre care considera ca cea mai importanta este gasirea unei locatii potrivite, in ideea de a veni mai aproape de client.
Sebastian Soltan considera ca, in ciuda unei evolutii pozitive, dificultatile cu care se confrunta zilnic sunt dintre cele mai variate.
Astfel, el observa pe piata din Romania, inca in formare, lipsa unor importatori si distribuitori de produse de calitate, absenta unei strategii clar definite a distribuitorilor (horeca, retail), piata in curs de maturizare si, nu in ultimul rand, nivelul de trai scazut pentru o mare parte din populatie.
“Numarul consumatorilor potentiali este relativ redus, iar singura piata reala pentru delicatese este la Bucuresti. De asemenea, clientii romani sunt in general cunoscatori si foarte pretentiosi, ceea ce ne obliga la un nivel de calitate foarte ridicat si la stocuri de valori mari”, declara Cristian Preotu.
El vede totodata o amenintare in faptul ca branduri de gastronomie si vinuri din Anglia sau Franta incearca vanzari directe in Romania, pe fondul scaderii pietei din Occident. Chiar daca rezultatele lor sunt reduse deocamdata, antreneaza jucatorii din piata intr-o competitie mai intensa.
“Strict referindu-ne la nisa de piata pe care activam, a produselor fabricate pe baza de ulei de masline, vom avea categoric cresteri de doua cifre de la an la an”, declara proprietara Oliviers&CO.
In plus, in anul in care majoritatea antreprenorilor stau in expectativa, blocand investitiile, magazinele care comercializeaza delicatese culinare planuiesc extinderea afacerilor.
“Pana la sfarsitul acestui an dorim sa finalizam conceptul Gourmandise Traiteur, care include, pe langa magazin, un mic restaurant si o retea de distributie”, marturiseste Sebastian Soltan.
Acelasi trend va fi urmat si de Oliviers&CO, care intentioneaza sa deschida cel putin un magazin nou si sa-si imbogateasca gama de produse oferite.
Mai mult decat atat, jucatorii de pe piata identifica noi oportunitati, asociindu-se cu alte segmente ale industriei de lux precum cel al hotelurilor, spa-urilor si restaurantelor.
Anul acesta a avut loc o asociere intre Le Manoir, care detine franciza Comtesse du Barry in Romania, si Luxten Lighting. Noua societate se numeste Le Manoir Gastronomie si va detine si administra magazinul Comtesse du Barry din Bucuresti, activitatea de import de vinuri si hotelul de 5 stele Lux Garden din Azuga.
Noua societate se vrea a fi o referinta in domeniul luxului pe partea de gastronomie, vinuri si hoteluri.
De asemenea, Cristian Preotu declara ca anul acesta incepe constructia unui centru spa de 1.000 de metri patrati in colaborare cu o marca celebra de cosmetice frantuzesti.
Oliviers&CO
Lumea Oliviers&CO se invarteste in jurul maslinului, iar pe rafturile magazinului veti regasi o gama bogata de: uleiuri (simple, aromate, de nota finala sau pentru gatit), uleiuri de masline, paste de masline, sosuri, specialitati cu trufa, cosmetice bio pe baza de ulei de masline, biscuiti sarati sau dulci, dar si o gama de produse complementare, cum ar fi: oteturile balsamice de Modena, paste artizanale, dulciuri si accesorii de bucatarie.
Cele mai scumpe produse:
Oferta Comtesse du Barry include o gama variata de vinuri – peste 100 de sortimente, avand preturi intre 1.000 si 5.000 lei -, champagne, cognac, armagnac si alte bauturi distilate. La acestea se adauga produse gastronomice ( foie gras, terrines, preparate culinare din sud-vestul Frantei), caviar, dulciuri semnate Maxim’s, branzeturi, somon, produse de charcuterie, uleiuri, paste si alte produse italiene.
Cele mai scumpe vinuri:
Categoriile de produse comercializate sunt:
Posted on 15:06 by Dl. Calin and filed under
lux,
mancare de lux,
stiri romania libera
| 0 Comments »
Afaceri de 100.000 euro dupa 8 luni de activitate in vreme de criza
Piata gourmet/organic se numara printre putinele domenii ale industriei de lux care inregistreaza cresteri in perioada de criza, conform studiilor realizate de CPP Management Consultants, companie de consultanta specializata in industria de lux.
CPP Management Consultants a evaluat acest segment al industriei de lux la 9 milioane de euro pe an, cu o crestere anuala de pana la 25 procente, fiind astfel, alaturi de segmentele de bauturi si spa, unul dintre domeniile premium cu rezultate pozitive.
In acest context, vanzarile magazinului de profil Comtesse du Barry au crescut cu 20 puncte procentuale in prima jumatate a anului, fata de aceesi perioada a anului 2008.
“Cresterea este calculata in lei, insa, avand in vedere faptul ca produsele sunt importate, cresterea in euro este de doar 4-5 procente”, declara Cristian Preotu (foto), proprietar Le Manoir, companie care detine franciza Comtesse du Barry in Romania.
Un alt semn pozitiv pentru dezvoltarea acestei piete de nisa si in Romania este inaugurarea unor magazine, in plina criza financiara. Un exemplu este deschiderea in noiembrie 2008 a francizei Oliviers&CO, precum si magazinul Gourmandise Traiteur, in luna ianuarie a acestui an.
Dupa doar cateva luni de la lansarea pe piata, valoarea medie a unui bon de cumparaturi ajunge la 150 lei, pentru ambele afaceri, iar valoarea totala a vanzarilor la Oliviers&CO a depasit suma de 100.000 euro, in timp ce Gourmandise Traiteur a inregistrat o medie lunara a cifrei de afaceri de 20.000 euro.
“Am facut aceasta investitie in contextul economic actual datorita studiilor care arata ca piata produselor alimentare si a bauturilor alcoolice este unul dintre sectoarele cel mai putin afectate de criza. De asemenea, experienta mea acumulata in dezvoltarea unui brand asemanator m-a convins ca acest tip de business este unul viabil, cu potential crescut si in dezvoltare continua in Romania”, declara Sebastian Soltan, managing partner Gourmandise Traiteur.
Ioana Claudia Opran, proprietara francizei Oliviers&Co in Romania a demarat aceasta afacere deoarece considera ca, indiferent de context, se simtea nevoia unor produse de calitate pe acest segment.
Strategii de criza
In ciuda evolutiei pozitive, comportamentul consumatorului de produse gourmet de lux a cunoscut modificari odata cu declansarea crizei financiare. In acest sens, Cristian Preotu a observat faptul ca numarul clientilor cu bugete medii sau mici s-a micsorat. In schimb, creste numarul clientilor cu venituri mari, iar clientii fideli achizitioneaza produse sensibil mai ridicate la pret, la fiecare vizita.In ceea ce priveste masurile luate pentru diminuarea efectelor crizei, Ioana Claudia Opran sustine faptul ca nu mai sunt dispusi sa accepte un nivel ridicat al chiriilor pentru locatiile care vor fi deschise.
Lansarea in plina criza a magazinului Gourmandise Traiteur i-a obligat pe actionarii companiei sa aplice o strategie adaptata contextului economic. Sebastian Soltan (foto), managing partner al afacerii, declara ca planurile in acest sens au fost realizate inainte de inaugurarea magazinului si s-au rezumat la cateva masuri cu impact determinant in activitatea pe care o desfasoara.
“Masurile se refera la optimizari ale costurilor - angajarea treptata a personalului pentru a ajunge la un numar optim de angajati raportat la volumul vanzarilor; optimizarea cheltuielilor cu utilitatile, chirie, achizitii; optimizarea stocurilor - mix de marketing bine targetat, fara costuri majore si nejustificate si prelungirea programului de lucru”, declara Soltan.
Pentru a preveni efectele crizei la Comtesse du Barry, proprietarul magazinului a redus marja de profit si a deversificat gama de produse comercializate. In acelasi timp, preturile au ramas constante chiar daca furnizorii au aplicat majorari la preturile de achizitie.
“In contextul actual, in care majoritatea firmelor nu mai fac achizitii, am decis sa ne diversificam oferta, in special cea de vinuri, si sa dispunem de stocuri care sa ne permita vanzari rapide”, completeaza Cristian Preotu.
Dificultati: Singura piata reala pentru delicatese este la Bucuresti
Chiar daca proprietara Oliviers&CO sustine ca cei care activeaza pe aceasta piata sunt privilegiati in contextul actual, ea identifica si anumite dificultati pentru afacerile din domeniu, dintre care considera ca cea mai importanta este gasirea unei locatii potrivite, in ideea de a veni mai aproape de client.
Sebastian Soltan considera ca, in ciuda unei evolutii pozitive, dificultatile cu care se confrunta zilnic sunt dintre cele mai variate.
Astfel, el observa pe piata din Romania, inca in formare, lipsa unor importatori si distribuitori de produse de calitate, absenta unei strategii clar definite a distribuitorilor (horeca, retail), piata in curs de maturizare si, nu in ultimul rand, nivelul de trai scazut pentru o mare parte din populatie.
“Numarul consumatorilor potentiali este relativ redus, iar singura piata reala pentru delicatese este la Bucuresti. De asemenea, clientii romani sunt in general cunoscatori si foarte pretentiosi, ceea ce ne obliga la un nivel de calitate foarte ridicat si la stocuri de valori mari”, declara Cristian Preotu.
El vede totodata o amenintare in faptul ca branduri de gastronomie si vinuri din Anglia sau Franta incearca vanzari directe in Romania, pe fondul scaderii pietei din Occident. Chiar daca rezultatele lor sunt reduse deocamdata, antreneaza jucatorii din piata intr-o competitie mai intensa.
Cresteri de 20% in viitor
Pentru viitorul magazinelor specializate si al celor de delicatese, Sebastian Soltan se asteapta la o evolutie pozitiva in continuare, cu cifre de afacere in crestere, intre 5 si 20 procente de la un an la altul, in functie de politicile comerciale aplicate si managementului fiecarei companii.“Strict referindu-ne la nisa de piata pe care activam, a produselor fabricate pe baza de ulei de masline, vom avea categoric cresteri de doua cifre de la an la an”, declara proprietara Oliviers&CO.
In plus, in anul in care majoritatea antreprenorilor stau in expectativa, blocand investitiile, magazinele care comercializeaza delicatese culinare planuiesc extinderea afacerilor.
“Pana la sfarsitul acestui an dorim sa finalizam conceptul Gourmandise Traiteur, care include, pe langa magazin, un mic restaurant si o retea de distributie”, marturiseste Sebastian Soltan.
Acelasi trend va fi urmat si de Oliviers&CO, care intentioneaza sa deschida cel putin un magazin nou si sa-si imbogateasca gama de produse oferite.
Mai mult decat atat, jucatorii de pe piata identifica noi oportunitati, asociindu-se cu alte segmente ale industriei de lux precum cel al hotelurilor, spa-urilor si restaurantelor.
Anul acesta a avut loc o asociere intre Le Manoir, care detine franciza Comtesse du Barry in Romania, si Luxten Lighting. Noua societate se numeste Le Manoir Gastronomie si va detine si administra magazinul Comtesse du Barry din Bucuresti, activitatea de import de vinuri si hotelul de 5 stele Lux Garden din Azuga.
Noua societate se vrea a fi o referinta in domeniul luxului pe partea de gastronomie, vinuri si hoteluri.
De asemenea, Cristian Preotu declara ca anul acesta incepe constructia unui centru spa de 1.000 de metri patrati in colaborare cu o marca celebra de cosmetice frantuzesti.
Categorii de produse si preturi
Oliviers&CO
Lumea Oliviers&CO se invarteste in jurul maslinului, iar pe rafturile magazinului veti regasi o gama bogata de: uleiuri (simple, aromate, de nota finala sau pentru gatit), uleiuri de masline, paste de masline, sosuri, specialitati cu trufa, cosmetice bio pe baza de ulei de masline, biscuiti sarati sau dulci, dar si o gama de produse complementare, cum ar fi: oteturile balsamice de Modena, paste artizanale, dulciuri si accesorii de bucatarie.
Cele mai scumpe produse:
- otet balsamic de Modena de 12 ani (100 ml) – 280 lei
- ulei editie limitata de 2.360 sticle L’Extraverte (250 ml) – 132 lei
Oferta Comtesse du Barry include o gama variata de vinuri – peste 100 de sortimente, avand preturi intre 1.000 si 5.000 lei -, champagne, cognac, armagnac si alte bauturi distilate. La acestea se adauga produse gastronomice ( foie gras, terrines, preparate culinare din sud-vestul Frantei), caviar, dulciuri semnate Maxim’s, branzeturi, somon, produse de charcuterie, uleiuri, paste si alte produse italiene.
Cele mai scumpe vinuri:
- Chateau Petrus - 13.000 lei
- Chateau Laubade Armagac din anul 1900 - 17.000 lei
- caviar - o cutie de 125 grame de caviar salbatic Oscietre din Iran - 2.900 lei
Categoriile de produse comercializate sunt:
- delicatesele (foie gras, truffe, somon, jambon, prosciutto San Daniele, branzeturi fine, preparate din carne, piept de gasca si piept de rata afumat)
- produse de bacanie (ulei de masline extravirgin, otet balsamic, paste, mustar fin)
- praline din ciocolata Callebaut
- vin Franta import propriu, vin Italia, vin Spania
- sampanie Moet-Mumm-Bollinger-Dom Perignon-Pommery
- bauturi alcoolice fine (whisky Lagavulin-Glenlivet-Glenfiddich, cognac Camus-Courvouisier-Remy Martin-Hennessy)
- cafea, ceai si accesorii
sursa:www.wall-street.ro
parteneri:www.reklama360.ro
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu