Oamenii de afaceri de top s-au abonat la sfetnici financiari

Piaţa de servicii de consultanţă financiară şi de manage­ment va creşte, în acest an, cu 15%, potrivit unor estimări. Personaje cunoscute din lumea businessului autohton au apelat deja la consilieri, de la care aşteaptă soluţii pentru depăşirea crizei.

Oamenii de afaceri locali au realizat că într-un context dificil în care se pune problema găsirii unor strategii de supravieţuire nu se pot descurca singuri, aşa că apelează la firmele de consultanţă. „Atâta timp cât piaţa merge în derapaj, o companie are nevoie de consultanţi pentru a-şi consolida imaginea şi pentru a-i valida deciziile“, explică Dan Ostahie, proprietarul Altex, motivul pentru care, anul acesta, a angajat o firmă de consultanţă. Ostahie speră că, pe baza sfaturilor pe care le va primi de la consilierii săi, va putea implementa un nou proiect IT şi îşi va restructura financiar compania.

Aura Cadiş, managing consultant la Horvath & Partners, descrie cazul unei alte companii care a apelat la serviciile firmei pe care o reprezintă. „Pierderile ajunseseră la zece milioane de euro. Com­pania livra marfa, dar partenerii de afaceri nu plăteau. Am schimbat întreaga po­li­tică comercială, implementând un sistem de indicatori de risc în evalua­rea clienţilor. Am reuşit să reducem pierderile la opt milioane de euro“, spune aceasta.

Consultanţa de management, pe val

Potrivit Aurei Cadiş, cererea de servicii de consultanţă de management a crescut, în 2009, faţă de anii precedenţi cu aproximativ 20%-25%. Piaţa de consultanţă cu toate componentele ei era evaluată, în 2008, la 460 de milioane de euro faţă de 340 de milioane de euro în 2007, în timp ce numărul jucătorilor din domeniu a depăşit 1.000. Piaţa, în ansamblul ei, ar putea creşte în acest an cu peste 15%. „Constatăm, astfel, un interes sporit din partea companiilor, mai ales a celor cu acţionari români“, spune şi George Mucibabici, preşedintele Deloitte România.

Cum se calculează onorariul

Taxa de consultanţă variază între 100 şi 300 de euro pe zi. „Sunt o serie de factori care influenţează onorariul, precum dimensiunea şi reputaţia firmei de consultanţă, durata şi complexitatea proiectului, aria geografică sau domeniile de competenţă solicitate de derularea unei misiuni“, explică Raluca Hău, manager al Asociaţiei Consultanţilor în Management. Nu doar deplasările în interesul clientului sunt taxate, ci şi convorbirile la telefon sau timpul petrecut pe e-mail în dialog cu acesta. Sunt însă şi oameni de afaceri mai sceptici, care preferă să se bazeze pe propriile lor instincte, considerând că nu au nevoie de sfaturi din partea unei terţe persoane. „Am lucrat cu diverşi consilieri, din România şi din străinătate, dar s-a dovedit că ceea ce mi-au oferit a fost invers proporţional cu ceea ce mă aşteptam să vină din partea lor“, motivează o­mul de afaceri Elan Schwartzenberg.

„Consilierul financiar m-a sfătuit să joc banii pe bursă şi i-am pierdut. Din colaborarea cu consultanţii, două din trei proiecte au reprezentat un pas greşit“, adaugă acesta. Florin Pogonaru, preşedintele AOAR, recomandă managerilor serviciile unui consilier, dar îi atenţionează ca, la alegerea acestuia, să ţină cont de specializarea şi backgroundul lui.mai multe aici....

sursa:www.capital.ro
parteneri:www.reklama360.ro

Posted on 14:48 by Dl. Calin and filed under , , | 0 Comments »

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Cazare Brasov