Definitia luxului de criza: Private banking pentru romanii cu 50.000 euro in cont - stiri romania libera -

Serviciile de private banking se afla la inceput de drum pe piata din Romania, insa reprezinta unul dintre segmentele de piata care inregistreaza cresteri in vreme de criza, alimentat de fluctuatia abrupta a cursului valutar si volatilitatea foarte mare de pe piata imobiliara.

Crestere pentru nivelul activelor si numarul de clienti

Desi jumatate dintre bancile prezente in Romania ofera, in prezent, servicii de Private Banking, definirea lor difera de la o unitate la alta. Fiecare are propriile criterii dupa care isi conduce acest segment de business, astfel incat concurenta se desfasoara pe anumite categorii de produse din ofertele celorlalte banci.

Un punct comun insa in declaratiile specialistilor in domeniu, contactati de Wall-Street, il reprezinta evolutia pozitiva in perioada marcata de criza economica. Astfel, numarul clientilor care apeleaza la astfel de servicii nu a fost afectat de contextul economic din ultimul an.

“Divizia de Royal Preferred Banking a RBS Romania s-a mentinut in ultimele luni pe un trend crescator, atat din punct de vedere al nivelului activelor, cat si al numarului de clienti. Astfel, activele administrate prezinta o crestere de peste 20% fata de sfarsitul anului 2008, ajungand la valoarea de 100 milioane de euro”, completeaza Marijana Vasilescu (foto), head of Affluent Banking, RBS Romania.

De asemenea, numarul clientilor Royal Preferred Banking a cunoscut o crestere de 25 de procente de la inceputul anului 2009 pana in prezent.

Acelasi fenomen a fost observat si la Raiffeisen Bank, unde o mare parte dintre clientii care anterior se orientau catre investitii in sectorul imobiliar si-au redefinit optiunile, preferand sa-si pastreze lichiditatile in banca, in plasamente pe termen scurt si mediu.

“La sfarsitul primului semestru al anului trecut Raiffeisen Exclusive gestiona portofoliile a 1.250 clienti persoane fizice, in timp ce in prima jumatate a anului 2009 am ajuns la un numar de circa 2.000 clienti, valoarea totala a portofoliilor acestora depasind suma de 500.000 de euro”, declara Octavia Cutus, directorul departamentului Management vanzari Clienti de Top, Raiffeisen Bank.

Marijana Vasilescu considera ca motivul cresterii pe acest segment de piata il constituie tendinta clientilor de a-si canaliza lichiditatile spre banci, in depozite la termen sau investitii cu grad foarte redus de risc, declansata la sfarsitul anului trecut.

Factorii care au influentat aceasta evolutie au fost atat fluctuatia abrupta a cursului valutar, cat si volatilitatea foarte mare de pe piata imobiliara.

Strategie de criza – servicii personalizate

Octavia Cutus considera ca, odata cu deteriorarea pietelor financiare, interesul clientilor s-a deplasat din zona instrumentelor cu potential de castig mai mare, dar care implica si un nivel de risc ridicat (actiuni, fonduri mutuale) catre cash sau instrumente cu venit fix (depozite, titluri de stat, obligatiuni, fonduri mutuale cu expuneri pe piata monetara).

“Momentele de criza pot fi privite drept 'oportunitati' in functie de apetitul de risc al clientului si de orizontul de timp pe care doreste sa investeasca. In acest sens, titlurile de stat si chiar eurobondurile au devenit o alternativa viabila pentru clientii nostri de private banking, datorita aversiunii ridicate fata de risc”, completeaza Cutus.

In acelasi timp, directorul diviziei de private banking de la RBS considera ca un efect al crizei financiare este faptul ca oamenii de afaceri romani care apeleaza, de obicei, la acest tip de servicii sunt mult mai atenti la procesul de diversificare a portofoliului si cauta raportul optim dintre randamentele mari si siguranta capitalului.

Pentru a preveni efectele negative ale crizei financiare, Marijana Vasilescu declara ca strategia Royal Preferred Banking s-a bazat pe inovarea produselor, oferirea de produse structurate in functie de profilul de risc al fiecarui client si produse cu capital garantat, dar cu o rata a rentabilitatii mai mare decat a produselor standard.

Avantajele prezentate au fost gradul ridicat de lichiditate in contextul economic actual, dar si siguranta si diversitatea alternativelor, in functie de apetitul si profilul de risc al fiecarui client”, adauga Marijana Vasilescu.

Cecile Moreau, director dezvoltare de produse la ING Private Banking Romania declara ca strategia comerciala a departamentului pe care il conduce este legata de relatia foarte apropiata cu clientii si de un nivel foarte inalt de personalizare a serviciilor.

Private banking in Romania vs Strainatate

Cecile Moreau considera ca piata bancara din Romania se afla intr-o continua evolutie, serviciile de private banking sunt abia la inceput si, in consecinta, nu reprezinta inca o pondere considerabila in veniturile inregistrate de banci.

“Momentan, veniturile inregistrate din contractele private banking sunt inca reduse comparativ cu alte tari in care acest serviciu exista de o perioada lunga de timp, tari in care chiar si disponibilitatea clientilor este mai mare, fiind permanent interesati sa incerce servicii noi“, completeaza Cecile Moreau.

De asemenea, ea considera ca, in acceptiunea ideii ca sectorul de private banking este foarte legat de piata financiara, principalul obstacol este lipsa unei istorii a pietii instrumentelor financiare.

De aceeasi parere este si Marijana Vasilescu care observa in randul clientilor o nevoie de timp pentru a intelege conceptele bancare propuse si pentru a le absorbi si a se simti confortabil cu ele, motiv pentru care, profilul clientilor din Romania, este preponderent conservator.

Apetitul pentru risc s-a aflat insa constant pe un trend ascendent de la aparitia serviciilor de private banking pe piata si probabil ca ar fi crescut intr-un mod mai agresiv in absenta crizei financiare. Criza a atenuat apetitul pentru risc, insa trendul se pastreaza oricum. Aceasta tendinta se manifesta in intreaga regiune, in special in acele tari unde private banking-ul a aparut recent”, adauga Vasilescu.

Comparativ, Octavia Cutus declara ca, pe pietele dezvoltate de private banking, cu o traditie deja consolidata in acest domeniu, se remarca un apetit mult mai ridicat pentru produse investitionale complexe, cu maturitati cuprinse intre doi ani si 7 ani.

“In Romania, conceptul fiind relativ nou pentru piata noastra, clientii manifesta un apetit mult mai scazut pentru astfel de produse. In momentul de fata ne confruntam mai degraba cu o tendinta de revenire la produse investitionale foarte simple, as spune chiar de baza, cu maturitati care rareori depasesc un an”, adauga directorul departamentului Vanzari Clienti de Top al Raiffeisen Bank.

In aceste conditii, specialistii in private banking consultati de Wall-Street sunt optimisti cu privire la evolutia pe viitor a acestui segment de piata.

“Romania reprezinta o oportunitate pentru sectorul de private banking si clientii vor considera ca acest serviciu le este necesar, in conditiile unei societati in care timpul este extrem de pretios“, declara Cecile Moreau.

In acelasi timp, Marijana Vasilescu este de parere ca, in viitor, accesul direct la informatia financiara, precum si largirea paletei de produse bancare vor avea ca si consecinta principala o orientare si mai mare a clientilor catre private banking si catre diversificarea plasamentelor.

Clientii private banking: active de 50.000 pana la 100.000 euro

Pentru a avea acces la serviciile de private banking oferite de bancile din Romania, clientii trebuie sa indeplineasca o serie de conditii, care difera in functie de alegerea facuta.

De exemplu, pentru serviciile oferite de RBS prin Royal Preferred Banking, un client trebuie sa dispuna de venituri lunare de minim 5.000 euro, sau o suma minima de 50.000 euro, active in administrare in contul deschis la RBS, iar ING Bank vizeaza clientii capabili sa aduca active de minim 100.000 de euro sau echivalentul lor.

La Raiffeisen Bank, conditia esentiala pentru a apela la Raiffeisen Exclusive este aceea de detinere a unor active in administrare mai mari de 75.000 euro in cadrul entitatilor din grupul Raiffeisen.

In ceea ce priveste categoriile socio-profesionale, clientii sunt persoane cu varsta cuprinsa intre 35 si 60 de ani, care au deja o cariera profesionala stabila, liber-profesionisti, oameni de afaceri, posesori de bunuri imobiliare.

“In general, acesti clienti sunt oameni de afaceri foarte activi, majoritatea orientandu-se catre plasamente investitionale cat mai lichide. In ultima perioada am remarcat un interes crescand catre plasamente pe termen mediu si lung, fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand tendinta era evident contrara”, completeaza Octavia Cutus.

Servicii de Private Banking

RBS Romania
Divizia de Royal Preffered Banking de la RBS a fost lansata in noiembrie 2007, la acea vreme avand denumirea de Preferred Banking. Momentan, la un an si jumatate de la intrarea pe piata, numarul clientilor a ajuns la 1.000 persoane.

Taxa de emitere a cardului Black este 0, precum si taxa anuala de administrare a cardului in primul an. Din al doilea an, aceasta din urma este de 500 lei/an. De asemenea, clientii care indeplinesc conditiile Royal Preferred Banking beneficiaza de comision 0 pentru administrare a contului curent.Bancher Personal dedicat
  • Acces 24/7 la serviciile RBS
  • Acces in lounge-urile Royal Preferred Banking, unde isi pot organiza intalnirile cu partenerii de afaceri. Aceste locatii sunt dotate cu elementele de tehnologie necesare, iar clientii sunt conectati in permanenta la canalele de stiri.
  • O gama larga de oferte si discounturi de pana la 30% in reteaua de magazine partenere.
  • Invitatii la evenimente speciale, organizate in mod exclusiv pentru clientii Royal Preferred Banking.
  • Produse si servicii personalizate.
  • Optiuni avantajoase de gestionare a investitiilor si a stilului de viata.
  • Informatii regulate de pe pietele financiare.
  • Operatiuni bancare din contul curent prin telefon.

Raiffeisen Bank

Serviciul Raiffeisen Exclusive a fost lansat de Raiffeisen Bank in 2006, fiind un serviciu destinat clientilor sai de top, persoane fizice. Raiffeisen Exclusive aloca fiecarui client un bancher personal si locatii dedicate in Bucuresti, Brasov, Constanta, Timisoara, Iasi, Cluj, Craiova, Sibiu, Pitesti, Ploiesti, Bacau, Oradea.
  • Bancher personal;
  • Acces in locatii dedicate Raiffeisen Exclusive;
  • Cotatii negociate pentru plasamente;
  • Tarife reduse la principalele operatiuni bancare;
  • Informare activa si constanta despre noi produse de investitii si despre evolutia pietelor;
  • Invitatii la evenimente sociale si cultura
  • Depozite clasice sau negociate in lei si valuta;
  • Depozite structurate (oportunitati de plasament pe termen scurt cu un grad de risc mai ridicat si cu randamente mai mari decat depozitele bancare uzuale);
  • Instrumente financiare cu venit fix;
  • Plasamente in fonduri deschise de investitii in lei si valuta;
  • Investitii pe pietele de capital;
  • Oportunitati de investitii private pe piata externa.

ING Bank Romania

ING Bank Romania a inceput operatiunile de Private Banking in anul 2001, devenind astfel cea mai veche entitate de acest gen aparuta pe piata romaneasca.

In acest moment, clientii ING dispun de servicii printre care se regasesc:
  • Conturi curente si depozite la termen
  • Comoditate in aproape orice situatie (cu primul card Visa Infinite existent pe piata romaneasca)
  • Titluri de stat, actiuni, obligatiuni
  • ING Mutual Funds
sursa:www.wall-street.ro
parteneri:www.reklama360.ro
Posted on 15:51 by Dl. Calin and filed under , | 0 Comments »

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Cazare Brasov